Frågor och svar


Här hoppas vi du hittar svaret på din fråga

Skötselråd

Hur ska man ta hand om blommorna när de har kommit hem till mig?

Det är viktigt att man snittar alla stjälkar. Gör ett långt snitt på samtliga stjälkar med en vass kniv. Använt kallt vatten. Vattnet (och vasen) skall vara ren. Byt gärna vatten ofta. Blommorna kommer hålla längre då. Undvik direkt solljus och placering nära frukt. 

Leverans

Vart levererar ni?

I dagsläget levererar vi till Stockholm

Vad gör ni om mottagaren inte är hemma? 

Budet kommer försöka ringa mottagaren två gånger. Om ingen är hemma lämnas blommorna vid dörren.

Kan ni leverera ett exakt klockslag?

Nej, vi levererar under kvällstid mellan 17.00-22.00. 

Kan ni leverera samma dag?

Nej. inte i nuläget, men vi jobbar på att kunna erbkjuda detta inom snar framtid. Vi kan leverera tidigast dagen efter om beställningen görs senast 22.00

Företagskund

Levererar ni endast 17.00-22.00?

När vi inleder ett företagssamarbete så försöker vi anpassa oss efter era önskemål

Kan ni leverera en större volym av en bukett som är speciellt utformad för vårt företag?

Ja, vi är flexibla och kan anpassa oss efter era önskemål

 Hantera prenumeration

Jag vill ändra i min prenumeration?

När du loggar in på blombox.se syns dina beställningar som en översikt. För att hantera prenumerationer söker du upp mejlet som heter "Viktig information om din prenumeration" som skickades till dig när du beställde prenumerationen. När du klickar på länken i det mejlet kommer du direkt till sidan för att hantera din prenumeration.

 Fraktkostnad

Vad kostar frakten?

Fraktkostnaden uppgår till 99 kronor vid köp under 500 kronor.

Vi köp för 500 kronor och uppåt ingår frakten. 

 Förpackning

Hur förpackas era blommor?

Alla våra blommor förpackas i fina presentboxar som är lätta att bära med om man så önskar. Ett litet handtag finns på toppen.

Kan jag välja vilken box blommorna ska förpackas i?

Nej, inte för tillfället tyvärr. I dagsläget förpackas blommorna i den box som storleksmässigt passar. Men vi jobbar på att ta fram fler boxar för att detta ska kunna erbjudas framöver.

 Presentkort

Hur använder jag presentkortet jag har fått hos er?

Välj en produkt och lägg den i varukorgen. Du kommer få uppge din värdekod i kassan.

 Missnöjd

Varför såg blommorna inte ut som på bilden?

Vi hoppas att blommorna var lika fina som du hade förväntat dig. Våra florister kommer använda sig av de bästa blommorna för säsongen och kan då byta ut vissa blommor. Känslan i buketten, med färg och form ska dock vara den samma.

Blommorna såg ledsna ut, vad kan jag göra?

Ta en bild och skicka till oss! Vi är tacksamma för all återkoppling vi kan få för att kunna bli bättre. Vi kommer göra vårt bästa för att du ska bli supernöjd.

 

Fortfarande inte hittat svaret på din fråga?

Maila oss på info@blombox.se